اطلاعات ماشین و معرفی ماشین های مدرن وجدید

این سایت امکان این رو به شما خواهد داد تا اطلاعات ماشینیتون را تکمیل کنید

اطلاعات ماشین و معرفی ماشین های مدرن وجدید

این سایت امکان این رو به شما خواهد داد تا اطلاعات ماشینیتون را تکمیل کنید

بهترین و بدترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2019

نمایشگاه خودروی دیترویت یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین نمایشگاه‌های خودروی ایالات‌متحده است که هرسال در ماه ژانویه برگزار می‌شود و انبوهی از علاقه‌مندان را به دیترویت می‌کشاند. البته این آخرین سالی است که نمایشگاه دیترویت در ماه ژانویه برگزار می‌شود و از سال آینده زمان برگزاری این نمایشگاه به ماه ژوئن منتقل خواهد شد. امسال اما نمایشگاه دیترویت در تاریخ 14 تا 27 ژانویه برگزار شد و بسیاری از خودروسازان معتبر جهانی محصولات جدید و همین‌طور کانسپت‌های خود را برای اولین بار در این رویداد بزرگ رونمایی کردند؛ اما همهٔ این خودروها به یک اندازه جذاب و قابل‌توجه نبودند و حتی برخی از آن‌ها ناامیدکننده به نظر می‌رسیدند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب بهترین و بدترین خودروهایی که در نمایشگاه دیترویت 2019 رونمایی شدند را معرفی کنیم.  

بدترین‌ها

ویژگی‌های ناامیدکنندهٔ زیادی در کراس‌اوور جدید کادیلاک XT6 وجود دارد. مثلاً درحالی‌که لینکلن اویاتور به‌عنوان رقیب اصلی این خودرو روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب کاملاً جدیدی ساخته شده، جنرال موتورز در XT6 از همان پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی C1XX خود مشترک با شورلت تراورز و بیوک انکلیو استفاده کرده است. همچنین درحالی‌که این روزها رقبا در محصولات خود از پیشرانه‌های توربوشارژ و هیبریدی استفاده می‌کنند، کراس‌اوور جدید کادیلاک با پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 تنفس طبیعی ارائه شده که در طیف گسترده‌ای از محصولات جنرال موتورز هم بکار رفته است. علاوه بر این، کادیلاک تکنولوژی رانندگی خودکار سوپر کروز خود را هم برای XT6 ارائه نکرده که این را می‌توان حماقت بزرگی دانست. به همین دلیل، به نظر می‌رسد کادیلاک با این خودرو، نسل اول مدل SRX را با کراس‌اوور سه ردیفهٔ جدیدی جایگزین کرده است و بنابراین XT6 را می‌توان خودرویی دانست که 10 سال دیرتر معرفی شده است.

فولکس‌واگن پاسات

این روزها کراس‌اوورها به‌آرامی در حال نابود کردن سدان‌ها هستند و به همین دلیل فولکس‌واگن تصمیم گرفته نسل جدید نسخهٔ آمریکایی پاسات را روی همان پلت‌فرم نسل قبلی بسازد که در سال 2011 معرفی شد. این در حالی است که نسل جدید نسخهٔ اروپایی این سدان میان سایز که در سال 2015 معرفی شد، روی پلت‌فرم جدید MQB ساخته شده است. علاوه بر این، نسل جدید پاسات آمریکایی خصوصاً در داخل شباهت زیادی به نسل قبلی دارد و کابین آن هرچند به تکنولوژی‌های بیشتری مجهز شده است اما کاملاً قدیمی به نظر می‌رسد. در همین حال، نسل جدید پاسات با همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسل قبلی عرضه می‌شود که مثل قبل 174 اسب بخار قدرت دارد. علاوه بر این، در نسل جدید نسخهٔ GT هم حذف شده که این یعنی خبری از پیشرانهٔ V6 نخواهد بود. همهٔ این‌ها نسل جدید فولکس‌واگن پاسات را به یکی از ناامیدکننده‌ترین خودروهای نمایشگاه دیترویت 2019 تبدیل کرده که بیشتر به یک فیس‌لیفت شباهت دارد تا نسل جدید.

تویوتا سوپرا

کوپهٔ افسانه‌ای تویوتا سوپرا پس از 17 سال غیبت سرانجام بازگشته است و در نگاه اول خودروی جذاب و البته شایسته‌ای به نظر می‌رسد اما این یکی از معدود مواردی است که در آن شایستگی و جذابیت همه‌چیز نیست. تویوتا دوازده سال را صرف بازگرداندن این نام پرافتخار کرده است اما نتیجهٔ کار چیزی بیشتر از یک ب‌ام‌و با لوگوی تویوتا نیست. البته از قبل مشخص شده بود که پلت‌فرم و پیشرانهٔ سوپرا با نسل جدید ب‌ام‌و Z4 مشترک خواهد بود اما گفته شده بود که بااین‌حال سوپرا ویژگی‌های منحصربه‌فرد یک تویوتا را خواهد داشت. حال اما که نهایتاً پس از دوازده سال توسعه، نسل جدی این کوپهٔ ژاپنی رسماً معرفی شده است، به معنای واقعی کلمه می‌توان آن‌را یک ب‌ام‌و Z4 کم‌قدرت‌تر، بدون گیربکس دستی و با ویژگی‌های مکانیکی و داخلی ب‌ام‌و دانست؛ بنابراین هرچند ممکن است سوپرای جدید خودروی خوبی باشد اما این ماشین نه‌تنها طرفداران اصلی تویوتا بلکه بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو را هم ناامید کرده است.

بهترین‌ها

فورد موستانگ شلبی GT500

نسل جدید پرچم‌دار خانوادهٔ موستانگ یعنی مدل شلبی GT500 پس از مدت‌ها انتظار سرانجام در نمایشگاه دیترویت امسال رونمایی شد. در این ماشین همه‌چیز بشدت خوب است و به همین دلیل کاملاً ارزش پرداخت پول بیشتر را دارد. چهرهٔ GT500 جدید، موستانگ گالپین راکت را یادآوری می‌کند که توسط فیسکر ساخته شده بود و استایل بسیار جذابی داشت. در همین حال، رینگ‌های فیبر کربنی، بال بزرگ عقب و چهار سر اگزوز نیز نمای زیبای بیرونی GT500 را تکمیل کرده‌اند. در زیر این پوستهٔ جذاب نیز خبرهای فوق‌العاده‌ای نهفته است زیرا به گفتهٔ فورد، این هیولا بیش از 700 اسب بخار قدرت دارد که انتقال این نیروی عظیم توسط یک گیربکس دوکلاچه صورت می‌گیرد؛ بنابراین در دنیایی که دوج چلنجر هلکت با پرسه در خیابان‌ها و ایجاد صدایی رعب‌انگیز سرها را به سمت خود می‌چرخاند، شلبی GT500 جدید باید خودرویی عالی باشد.

دوج رم هوی دیوتی

نسل جدید دوج رم HD یا هوی دیوتی با حداکثر گشتاور 1355 نیوتن متر، با قدرت به میدان آمده است. مدل 3500 HD این هیولا با پیشرانهٔ 6.7 لیتری کامینز می‌تواند تا 16 تن را بکسل کند که این یعنی مالکین می‌توانند حتی خانهٔ خود را روی چرخ قرار داده و جابجا کنند! علاوه بر این، رم 2500 و 3500 بر اساس مدل بسیار موفق 1500 ساخته شده‌اند که تکنولوژی‌های زیادی را برای سهولت در کشیدن تریلرهای بزرگ ارائه می‌کند مثل دوربین دید 360 درجه، دوربین بار و سنسورهای عقب که به‌طور خاص برای پوشش عرض اضافی چرخ‌های دوبل عقب در مدل 3500 طراحی شده‌اند. در همین حال، دوج نسخهٔ پاور واگن جدید را هم ارائه کرده است که تعلیق و قوای محرکهٔ آن برای توانایی‌های آفرود مورد اصلاح قرار گرفته و یکی از توانمندترین پیکاپ‌های آفرود حال حاضر دنیا محسوب می‌شود.

لکسس LC کابریولت کانسپت

هرچند شاید خیلی‌ها علاقه‌ای به خودروهای کابریولت نداشته باشند اما این لکسس LC کابریولت کانسپت در نمایشگاه دیترویت توجهات زیادی را به خود جلب کرد. البته این فعلاً یک کانسپت پرزرق‌وبرق است که امیدواریم به‌زودی ترجیحاً با سقف فلزی جمع شونده راهی خط تولید گردد. LC کابریولت کانسپت همانند نسخهٔ کوپهٔ خود کابین زیبا، مدرن و بروزی هم دارد که سنتی‌تر از رقبای آلمانی است. در بیرون نیز رینگ‌های عظیم 22 اینچی نمای جذابی به خودرو بخشیده‌اند. در زیر کاپوت این کوپهٔ روباز ژاپنی هم نیروگاه 5 لیتری V8 تنفس طبیعی با 471 اسب بخار قدرت قرار گرفته که هدیهٔ خوبی برای طرفداران پیشرانه‌های تنفس طبیعی محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد